نائب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

حضور مشاوران فناوری اطلاعات در پروژها نقش مهمی در جلوگیری از به هدررفتن منابع دارد


یزدفردا "نائب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشورگفت:حضور مشاوران احراز صلاحیت شده فناوری
اطلاعات در تعریف پروژه، نیازسنجی و انجام مناسب هزینه و جلوگیری از به هدر رفتن منابع نقش مهمی دارد.
حمیدرضا قمی در حاشیه دومین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه یزد گفت: یکی از بزرگترین معضلات فعلی کاربرد فناوری اطلاعات در جامعه، عدم درک صحیح از نیاز و انتخاب سخت افزار و همچنین سامانه مناسب است.
وی تصریح کرد:در بسیاری از نهادها ملاحظه می کنیم سخت افزار بیش از نیاز وجود دارد و همچنین سامانه انتخاب شده نیاز سازمان را برآورده نمی کند یا توسعه آن برای سازمان هزینه نامتعارف دارد، که بی تردید استفاده از مشاورین می توانست در کاهش این معضلات موثر واقع شود.
رییس سازمان نظام صنفی استان یزد افزود: بر اساس دستور العمل سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور، تمام دستگاههای دولتی برای اجرای پروژه های فناوری اطلاعات خودشان موظفند به استفاده از مشاورین احراز صلاحت شده توسط سازمان هستند.
قمی با انتقاد از عدم به کارگیری مشاورین در پروژهای فناوری اطلاعات در پروژه ها، افزود:دلیل مهم که در این امر دخیل است عدم نظارت کافی بر دستور العمل الزام استفاده از مشاورین است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه بازار کاری از رشد مناسبی برخوردار نبوده همچنان که انتظار می رفت از مشاورین احراز صلاحیت شده استفاده نشده است.
نائب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به برگزاری دومین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد:با برگزاری دومین دوره آزمون واجرای دوره های آموزشی برای پذیرفته شدگان، فاز مهم ایجاد ظرفیت و امکان قدرت انتخاب برای مشتریان در زمینه استفاده از مشاورین فراهم شده است.
قمی گفت: دومین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور همزمان با سراسر کشور برگزار گردید که نسبت شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته از رشد 18 درصدی برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد این دوره 58 نفر از اعضای حقیقی سازمان در رشته های سخت افزارو زیرساخت، نرم افزارو پورتال، شبکه و اینترنت و مشاوره مدیریت و آموزش شرکت نمودند که یزد از 635 نفر شرکت کننده از 13 استان کشور و پس از تهران، خراسان رضوی و قم ، بیشترین آمار شرکت کننده دارا بود.
وی با شرط پذیریش در آزمون را کسب نمره قبولی ذکر نمود و افزود: پذیرفته شدگان، بعنوان مشاوره پایه 3 می توانند بعنوان مشاور در انجام پروژه های با ارگانهای دولتی همکاری نمایند.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا